Matematik A - Kemi A - Fysik B

Hvorfor er himlen blå? Hvordan er vores solsystem dannet? Hvorfor smager citroner surt, og hvad bliver fremtidens energikilder? Er det spørgsmål, du gerne vil kende svaret på, så er denne studieretning noget for dig.

Et af de centrale temaer i undervisningen vil være bæredygtighed og grøn energi. Rødkilde har egne grønne energikilder som solceller og varmepumper, hvor målinger og beregninger af kilderne giver dig indsigt i den grønne teknologis muligheder. En stor del af dit arbejde vil foregå i laboratorier og værksted med den nyeste teknologi stillet til din rådighed. I fysik og kemi laver du eksperimenter og observatio-ner og sammenkædet med matematikkens modeller, får du et godt grundlag for at forstå gåderne i universet.

Vi deltager i Science Cup arrangeret af ingeniørforeningen IDA, samt en opfinderkonkurrence for naturvidenskabelige gymnasieelever i 2.g, hvor du får værktøjer til ide- og produktudvikling.

Vi samarbejder flittigt med landets universiteter, der giver os indsigt i den nyeste forskning. Vi samarbejder også med Green Tech Center i Vejle, vi laver spændende forsøg med droner, robotter og raketter, og vi afprøver det hele i vores lab.

Med denne studieretning står du med den bedste døråbner til de naturvidenskabelige uddannelser.

Du kan f.eks. blive underviser, forsker, læge, datalog, ingeniør eller økonom.

Kunstnerisk fag